älskade mamma!


Igår "gjorde jag" räkor med avokados till mamma. Var väldigt lätt och snabbgjort. Jag började med att tina räkorna och sedan pressa ner citron- och limesaft. Hackade chili och färsk dill och slängde ner med räkorna. Pressade också en stor vitlöksklyfta och strödde ner en halv nypa örtsalt. Lät det stå medans jag skalade av skalet från 2 avokados och sedan tärnade dom.
När jag tärnat avokadosarna så la jag räkorna i en rund kopp, lämnade "saften" kvar i skålen de legat i. Då la jag i avokadotärningarna i skålen och tillsatte svartpeppar och rörde om så att alla blev "marinerade". Sen fick dom också hamna i varsin mindre kopp.
Jag ställde kopparna på serveringstallriken och knackade lite på dom. Tog bort de långsamt och voilá! Det blev inte helt lyckat då räkorna rymde.. Men gott ska det då ha varit! Så vi vår lita på min mamma dära. :-)
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0