Gott till grillat!

Jag har länge vetat om att man kan grilla tomater, men det har aldrig verkat så lockande. Tomater? Grilla?
Nääää, nöjer mig med min halloumi som tillbehör....
Dock så trillade jag in på en shapemeup blogg som la ut en bild på en ungsbakad tomat med en någolunda krispig topping. Såg ju helt ok mums ut faktiskt! Gjorde min egna version och GUD/SÅ/GOTT! Kommer aldrig grilla utan mina tomater nu, ha ha. Passar perfekt till kött. Obligatoriskt from here on now!

Du behöver,
- Stora tomater
- Örter
- Rödlök
(valfritt)
- Kokosmjölk alt. creme fraiche, gräddfil
- Fänkålsfrön
alt. krossade cornflakes
- Grillkrydda, curry
(valfritt)

Jag gröpte ur lite "kärnor" ur tomaten, inte saften! Sedan var det i med örterna, löken, 1 tsk kokosmjölk, kryddor och sist fänkålsfröna. Utelämna inte fröna/cornflakesen! Det gör hela tomaten! Kan också tänka mig att ett tunt ost-täcke hade varit gott det med :-)



Anna

Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh, vad gott det där såg ut! Hur gör du sånna rörliga bilder? :D

2011-06-17 @ 19:12:44
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: Victoria

Sv: Åh, tack så jättemycket! :D

2011-06-17 @ 19:49:02
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0