Till müslin!

Har varit sugen på att torka frukt själv och tillsätta i müslin rätt så länge nu. Vi hade några intesåfräscha men intehellersåofräscha jordgubbar hemma och dom fick bli det första experimentet! :-) Jag skivade jordgubbarna i tunna bitar, om man vill ha i müslin så rekommenderar jag nog att ni skivar 0,5 mm iallafall. Då blir dom sådär mjuk-sega och goda.. Nom!! :)

ugn 50 grader i 5h.

Du kan sjävklart strö socker eller lättströ över. Jag rekommenderar att Du gör det, annars har gubbarna en tendens att smaka lite beskt.
Om man skivar så tunt som jag (0,2-0,3mm) så behöver dom bara vara inne i 2h max 3.

Mina blev som chips men jag har haft dom i min frukostskål ändå. Supergott! Rekommenderas! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0